
Lietuvos lenktynininkas Rokas Baciuška buvo visiškai netoli istorinio triumfo sunkiausiomis pasaulio lenktynėse vadinamame Dakaro ralyje, tačiau problemos pačiame finiše privertė tenkintis antrąja vieta.
Lietuvis su savo šturmanu ispanu Oriolu Vidaliu T4 motobagių klasėje paskutiniame etape siekė išsaugoti lyderių poziciją.
Po 13 greičio ruožų R. Baciuška artimiausią savo persekiotoją lenką Eryką Goczalą lenkė 3 min. 24 sek. Paskutiniame etape, kurį sudarė 136 km greičio ruožas, R. Baciuška iki paskutinio tarpinio finišo turėjo pranašumą prieš E. Goczalą, tačiau paskutinė atkarpa link finišo baigėsi labai. nesėkmingai.
Lietuvis susidūrė su problemomis ir etapo lyderiams pralaimėjo daugiau nei 24 min. Lietuvį 20 min. aplenkė ir jaunasis lenkas E. Goczalas, tapes Dakaro ralio čempionu. Negana to, į antrąją vietą pakilo jo tėtis Marekas Goczalas, kuris bendroje įskaitoje R. Baciušką aplenkė vos 29 sek.
Po finišo R. Baciuška prisipažino, kad likus 20 km atsisuko kardanas ir teko jį keisti. Kitu atveju, nebūtų pavykę pasiekit finišo.
Visgi kiek vėliau Marekas Goczalas buvo nubaustas 2 min. bauda, todėl R. Baciuška bendroje įskaitoje pakilo į antrąją vietą ir pasiekė geriausią lietuvių rezultatą kokioje nors automobilių klasėje.
R. Baciuška praėjusiais metais šioje klasėje buvo trečias.
„Tai yra gyvenimas, o tokios akimirkos yra neišvengiama jo dalis. Likus minimaliam atstumui iki finišo, teko keisti priekinį kardaną, kitaip nebūtume grįžę. Didžiausią ir nuoširdžiausią ačiū tariu savo šeimai, šturmanui, mechanikams, komandai, rėmėjams, draugams – tiesiog visiems, kurie sekėte mūsų kelionę, palaikėte, tikėjote. Tikslai tik didės, o šįkart iš sunkiausių pasaulio lenktynių parvežame Lietuvai istorinę antrą vietą. Toks gyvenimas, mokiniesi ir gyveni toliau, nėra ko pergyventi, judame į priekį. Žinoma, kad buvome greičiausi, tiesiog atsitiko tokia problema“, – po finišo kalbėjo R. Baciuška.


Laisvydas Kancius pergalingai užbaigė ralį
Keturračių įskaitoje paskutinį etapą laimėjo lietuvis Laisvydas Kancius. Tai buvo jo antrasis laimėtas greičio ruožas šių metų lenktynėse.
Lietuvos sportininkas finišavo per 1 val. 36 min. 16 sek. ir daugiau nei 4 min. aplenkė antroje vietoje likusį brazilą Marcelo Medeirosą.
Bendroje įskaitoje L. Kancius dėl didelio baudų skaičiaus nekovojo dėl aukštų pozicijų ir liko septintas. Čempionu tapo prancūzas Alexandre‘as Giroud.
„Finišas 2023-ųjų Dakare pasiektas! Šiemet buvo visko – džiaugsmo, nusivylimo, nuovargio ir energijos antplūdžių. Nors nepavyko įgyvendinti iškelto tikslo – bendroje įskaitoje finišuoti aukštesnėje nei septintoje pozicijoje, bet pakartojau geriausią savo rezultatą, o apskritai viską baigiau aukšta nata – laimėtas dar vienas greičio ruožas, antrasis šiemet. Nors ne visi tikslai pasiekti, bet supratau, kad galiu važiuoti greitai ir stabiliai, kai tik tai daryti leidžia technika. Labai didelis ačiū mane palaikantiems. Tai labai motyvuoja stengtis dar labiau ir padeda atsikelti suklupus. Sekantis finišas, kurio laukiu – kelionė į Lietuvą ir lovą“, – mintimis po finišo dalinosi L. Kancius.
Paskutinį Dakaro ralio etapą laimėjusi „Constra Racing“ iš sunkvežimio išspaudė viską
Paskutinis Dakaro ralio greičio ruožas „Constra Racing“ komandai tapo ėjimu „Va Bank“. Lietuviai nusprendė iš gendančio sunkvežimio išpausti maksimumą. Rizika nebetausoti technikos davė vaisių – ekipažas laimėjo Dakaro ralio epilogą ir taip vainikavo šių metų pasirodymą sunkiausiose pasaulyje ralio reido lenktynėse.
Lietuvių ekipažas „Constra Racing“ ištęsėjo dar per poilsio dieną duotą pažadą, kad per likusius greičio ruožus dar pabandys nustebinti geru rezultatu ir sieks iš sunkvežimio išspausti viską, kas likę.
Ir nors atrodė, kad dėl pasikartojančių ir naujų gedimų šį planą teks palaidoti, lietuviai paskutiniame Dakaro ralio greičio ruože surizikavo. Kaip sakė ekipažo vairuotojas Vaidotas Paškevičius, dar išvakarėse jis su komanda ėmė strateguoti, kaip būtų galima „Tatra“ priversti važiuoti nors kiek geriau. Galiausiai buvo priimtas rizikingas sprendimas, tačiau jis pasiteisino.
„Vakar grįžome su penkiais cilindrais. Kadangi nebeturėjome nė vieno naujo purkštuko, liepiau mechanikams paimti praėjusios dienos, kurį jie buvo išėmę. Dar sukeitėme purkštukus vietomis. Tuomet paprašiau įrašyti tą variklio valdymo programą, kurią naudojome per prologą. Sunkvežimis pradėjo pulsuoti, tačiau veikė visi šeši cilindrai. Mechanikai pasakė, kad su šia programa turėtų būti apie 600 arklio galių, bet neaišku, ar mes šitaip apskritai pasieksime finišą.
Nusprendemė rizikuoti. Startavome ir iškart „gazas-dugnas“, jau nebetaupėme nieko. Buvau šlapias nuo vairo sukiojimo. Slavomiras irgi buvo šlapias nuo kelio knygos skaitymo, nes taškai buvo labai arti vienas kito, nebuvo galima atsipalaiduoti. Kai kur buvo ir greitų vietų, kur buvo galima važiuoti ir 140 km/val. greičiu, bet mašina pulsavo ir nenorėjo taip greit važiuoti. Tačiau spaudėme vistiek, šokinėjome per duobes ir darėme viską, kad galėtume parodyti geriausia, ką galime. Norėjome įrodyti sau ir kitiems, kad esame greiti ir kažko verti“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Finišavus paaiškėjo, kad lietuviai tapo 136 km ilgio paskutinio Dakaro greičio ruožo laimėtojais. Jie čia septyniomis sekundėmis pranoko antroje vietoje finišavusį olandą M. Van Den Brinką. Po tokia pakilia nata baigtų varžybų Vaidotas Paškevičius sakė, šių metų varžybos suteikė dar daugiau patirties ir žinių apie sunkiausių pasaulio lenktynių specifiką. Pilotas pridūrė, kad su partnerių pagalba ateityje būtų galima svarstyti ir apie startą naujesniu, patikimesniu ir technologiškai pažangesniu sunkvežimiu.
„Labai džiugu, kad šiandien nepadarėme nei vienos klaidos. Ir apskritai per šias varžybas klaidų turėjome labai nedaug ir tik smulkių. Tai reiškia, kad ekipažas veikia tinkamai. Visi esame laimingi, kad mes finiše ir dar su tokiu skambiu akordu pabaigoje. Dėkojame visiems savo partneriams, kurie kartu leidosi į šitą odisėją. Tikimės, kad kitais metais vėl suremsime pečius bendram tikslui ir pasirodysime geriau, skleisime gerą emociją ir didinsime susidomėjimą šiomis lenktynėmis bei mūsų komanda Lietuvoje“, – kalbėjo Vaidotas Paškevičius, pridūręs, kad už pagalbą startuojant Dakaro ralyje ekipa yra dėkinga partneriams „Constra“, „Otanki Mill“, „SV technika“, „Baltexim“, Kupiškio rajono savivaldybei, „Milavita“, „Stareka“, „Stiklų ekspertai“, UAB „Gitryta“, UAB „Trust pack“ ir nuolat palaikiusiems savo artimiesiems.
„Constra Racing“ komanda po finišo Saudo Arabijoje ilgai neužsibus. Jau po vidurnakčio ekipažo nariai sės į lėktuvą ir reisu per Stambulą keliaus į Lietuvos sostinę. Vilniaus oro uostą Vaidoto Paškevičiaus, Slavomiro Volkovo ir Tomo Gužausko trijulė pasieks pirmadienį, 11 val. 5 min.









„Mediafon” komanda – Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas paskutiniame etape T4 klasėje buvo 28-i, o bendroje įskaitoje – 18-i. Jie buvo vieni iš dviejų lietuvių, kurie finišavo ir gavo Dakaro ralio medalius. Kiti lietuviai dėl neįveiktų visų greičio ruožų dalyvavo tik neįskaitinėje „Dakar Experience” klasėje.

Automobilių klasėje paskutinis iš lietuvių likęs Gintas Petrus sekmadienį užėmė 31-ąją vietą.
„Ačiū visiems stebėjusiems ir palaikiusiems. Ačiū komandai ir auksarankiams mechanikams, radusiems sprendimus tuomet, kai atrodė, kad gali nebepavykti startuoti”, – rašoma komandos pranešime.

Sportas.info, „Constra Racing“ , „Mediafon”